Bemutatkozás

Kedves Szülők!

 Elgondolkodtak már azon, hogy mitől jó egy iskola?

Attól, hogy tanulói tanulmányi és sportversenyeket nyernek, hogy megfelelően felkészítik őket a továbbtanulásra, hogy előkelő helyen szerepelnek a különböző rangsorokon?

Vagy attól, hogy mosolygósan, szorongások nélkül lépheti át kapuját diák és szülő, hogy minden gyerek értékes és fontos, mert nem csak az osztályzat a mérce?

Mi, Makádon, jó iskolát szeretnénk, ezért arra törekszünk, hogy a két szempont egyaránt érvényesülhessen.

A Thúry József Általános Iskola a csendes, békés Makád központjában található. Nagy, füves, fa játékokkal felszerelt udvar, rossz időben pedig tágas aula áll a gyerekek rendelkezésére a szabadidő értelmes, lehetőleg mozgással teli eltöltéséhez. Az iskola modern épületében a tantermek mellett könyvtár és jól felszerelt, internet-hozzáféréssel rendelkező számítógépterem várja a diákokat.

Iskolánkban minden osztályt 4 évig kísér végig az osztályfőnök – ennek hatékonyságát az alsó tagozaton is sok éves tapasztalatunk igazolja.

Az osztályok létszáma viszonylag alacsony, ami a gyermekek és a pedagógusok számára egyaránt optimális, hiszen lehetővé teszi, hogy mindenkit saját fejlettségi szintjének megfelelően lehessen terhelni, fejleszteni. Az olvasás-írás tanítása a helyes ejtésre alapozott, elemző-összetevő módszerrel történik, mely segítségül hívja a szótagolást is.

A részképességeik tekintetében nem megfelelően fejlődő tanulók felzárkóztatását fejlesztőpedagógus végzi, de munkánkat logopédus és pszichológus is segíti. Fontos feladatunknak tekintjük a tehetséggondozást is, melyet számos, hagyományos és levelező versenyen elért, országos szinten is jegyzett eredmény bizonyít.

Iskolánk német nemzetiségi nyelvet oktató iskola, ezért minden osztály heti öt órában tanulja a német nemzetiségi nyelvet. Az alsó tagozaton a legfontosabb cél az idegen nyelv megszerettetése és az intenzívebb tanulási időszak megalapozása, ezért – a betűvetés és alapvető számolás elsajátítása közben – játékos formában tanulják a német nyelvet, német szakos végzettséggel rendelkező pedagógusok irányításával.

A differenciált képességfejlesztést nem csak a tanórákon, hanem a házi feladatok kijelölésénél is szem előtt tartjuk. Fontos szempont, hogy a lecke 1 óra alatt minden alsós tanulónk számára elkészíthető legyen, így délutáni foglalkozásokra, játékra is elegendő idejük marad. A felkészülésben az alsósokat a napközis tanulócsoport, a felsősöket pedig tanulószobai foglalkozás segíti. Hétvégére általában nem adunk házi feladatot.

Számos tanórán kívüli programmal várjuk vissza délután is tanulóinkat. Iskolánkban működik a dömsödi Dezső Lajos Zeneiskola és Művészeti Iskola kihelyezett tagozata, ahol tánc, dráma és zeneoktatás folyik, valamint a kiskunlacházi Művészeti Iskola kihelyezett rajz tagozata A tömegsport- és a természetismeret szakkör foglalkozásain a gyerekek nagy lelkesedéssel, szép számban vesznek részt.

Az éppen iskolába lépő gyermek még erősen kötődik a felnőttekhez – ezért különösen fontos, hogy iskolánk tantestülete kifejezetten gyermekcentrikus. Tanítóink igyekeznek az óvodából az iskolába történő átmenetet zökkenőmentessé tenni, úgy tanítani, hogy a gyerekeknek fel se tűnjön: ez már nem játék, hanem tanulás.

Különösen fontosnak tartjuk, hogy tanulóink együttműködni képes, megbízható, korszerű tudással rendelkező felnöttekké váljanak. A családias hangulat, az egyéni bánásmód és a felkészült tantestület is biztosítéka annak, hogy célkitűzéseink megvalósulhassanak.

A szabad iskolaválasztás jegyében egyre több – köztük sok bejáró – tanuló választja a makádi Thúry József Általános Iskolát.